neljapäev, 15. jaanuar 2015

Kelmikas köögivilja-läätsepada

Esmalt pean pika kirjutamispausi osas tooma sellise alatitöötava vabanduse, mida ikka paari aasta tagant tuua olen saanud - sain jälle beebi! See muidugi ei tähenda, et ma poleks vahepeal perele süüa teinud, aga tähendab, et ma ei oska veel hästi üheaegselt nelja asjaga tegeleda. Näiteks uusi retsepte otsida, mähkmeid vahetada, lastele onni ehitada ja tabada seda hetke, mil on piisavalt valgust toidu pildistamiseks. No küll ma õpin. Soovin endale ja kõigile teile sel käesoleval aastal ikka siis piisavalt köögiaega, heldet guuglit ja hästivarustatud kaupluseid!

Seekord otsisin mingit rooga, kuhu toppida kapisseisvad paprikad ja sellerivarred ja mis sisaldaks läätsesid ka. Kuna olen nüüd uhke imetav ema, olen beebi seedimist jälginuna ikkagi oad mõneks ajaks kurvalt nurka nutma jätnud. Läätsed, tundub, ei ole nii beebikõhuvaenulikud. No ja leidsin ühe mõnusa köögiviljalise ja tomatise roa, mida serveerisin poolele perele riisiga ja teisele, kartulitkummardavale osale kartuliga. Originaalis eelistatakse roas köögivilju suuremate tükkidena, aga meie suuretükipõlguritele tegin ma kõik tükid pisikesed ja üsna ühesuurused. Üldse ei kahetse. Ma kindlasti sööksin seda veel ja veel nii kartuli kui riisiga. Aga mul on ka kogu aeg küht tühi, nii et mis objektiivne allikas ma siin olen, eksole.

Näide beluga läätsedest. Roast pilti pole - mul on beebi. Ja veel kaks last.


Mida vaja:

1 spl õli
1 hakitud sibul
3 küüslauguküünt
1 spl suitsupaprikapulbrit (smoked paprika)
0,5 tl jahvatatud vürtsköömneid
1 spl kuivatatud tüümiani
3 tükeldatud porgandit
2 tükeldatud sellerivart
2 tükeldatud paprikat
2 400-grammist purki purustatud tomateid
250ml puljongit (minul biomarketi köögiviljapuljongipulber)
2 tükeldatud suvikõrvitsat
250g keedetud läätsesid (minul olid beluga läätsed, mis jäid mõnusad ja ei lagunenud)
(1-2 spl agaavisiirupit või muud magustajat)
(2 värsket tüümianioksa)
 
Kuidas teeme:
 
1. Kuumuta suurel pannil või pajas üli ja lisa sibulad. Klaasista neid 5-10 minutit ning lisa küüslauk,  vürtsid, kuivatatud tüümian, porgandid, paprika ja seller ning lase 5 minutit veel küpseda.
 
2. Lisa purustatud tomatid, suvikõrvits ja puljong (ja tüümianioksad tervena) ning lase kuskil 30 minutit kaane all podiseda, kuni köögivili on meeldivalt pehme. Kui kasutad värsket tüümiani, siis nüüd on õige aeg oksad toidust välja visata. Minul oksi polnud, panin natuke kuivatatud tüümiani juurde.
 
3. Lisa keedetud läätsed ja lase roakene uuesti podisema. Maitse ja lisa soovi korral soola-pipart ja ka magustaja - mulle tundus vajalik. 
 
4. Naudi riisi või kartulitega või millega iganes soovid.
 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar