laupäev, 12. oktoober 2013

Siidised kakao-toorjuustumuffinid


Selle sügise märgusõna meie köögi koogiosakonnas on kindlalt "śokolaadikook". See on ka üks sõnadest, mida mu laps on õppinud selgelt hääldama. Ja nii ma siis otsin mööda internetti aina uusi ja uusi kooke ja muudkui veendun, et no ei saa mööda panna, kui retsept sisaldab sõna "śokolaad" või "kakao". Kuna meil siin viimasel ajal üks lakkamatu pidu ja pillerkaar, olen asja veits toorjuustuga pidulikumaks tuuninud. Ja siin siis minu viimane leid, mis pärit suhkrukunsti kodulehelt. Ega ma ausalt öeldes seda kuidagi eriliselt ei muutnudki - võtsin välja gluteeni ja seekord asendasin tavalise suhkru täisroosuhkruga (ja koogitaigna sees on tegelt ju originaaliski pruun suhkur).Toorjuustukreem jäi seega võrreldes originaaliga rohkem nagu selline kreembrüleetooni. Järgmisel korral proovin suhkru raudselt ka meega asendada nagu ma tavaliselt teen. Kapis on mul muide ka kookosesuhkur ootamas, aga see on ikka päris kirves ja niimoodi koogi sisse ma seda toppida ei ole väga raatsinud.

Aa, ja üks asi oli, mis originaali puhul segaseks jäi - kuidas need peaksid külmkapis 3-4 päeva säilima? Mina näen ainult sellist varianti, et teen valmis, panen kohe külmkappi ja sõidan ruttu minema. Ja võtme viskan merre.

Asjad:

Toorjuustutäidis:

200 g toorjuustu (toatemperatuuril)
65 g täisroosuhkrut
1 suur muna
1/2 tl naturaalset vaniljeekstrakti (no või vanillisuhkrut)

Šokolaadipõhi:

200 g jahu (segu glv kaerajahust, riisijahust ja kartulijahust)
200 g täisroosuhkrut
30 g kakaopulbrit
1 tl söögisoodat
1/4 tl soola
240 ml vett
80 ml sulatatud rasvainet (kasutasin seekord palmirasva, sest kookosõli hakkab otsa saama)
1 spl 5%-list äädikat*
1 tl naturaalset vaniljeekstrakti

Teeme nii:

- Eelkuumuta ahi 175 kraadini, valmista ette muffinivorm - mina panin muffinipaberid.

- Tee valmis toorjuustutäidis: hõõru toorjuust siledaks, lisa suhkur, muna ja vaniljeekstrakt ning sega kreemjaks. Pane kõrvale.

- Nüüd śokolaadipõhi: sega jahud, pruun suhkur, kakaopulber, sooda ja sool. Sega teises kausis omavahel vesi, rasv, äädikas ja vaniljeekstrakt. Tee kuivainete keskele auk ja kalla sinna vedelad ained. Sega võimalikult lühidalt.

- Jaga tainas muffinipesadesse ja tõsta iga vormi keskele toorjuustusegu. Originaalis soovitati kasutada ka mingit otsikut, millega saaks segu sisse pritsida. Nii jääks ilmselt lahedam ja segu jääks rohkem muffini südamesse. Mul mingit otsikut ei olnud, aga ma jätsin natuke tainast alles ja panin veel lisaks toorjuustusegu peale ühe hunniku. nii jäi selline kergelt kihiline kogu asi.

- Küpseta umbes 25 minutit ja jahuta enne serveerimist.

* Kusjuures keset kõige kuumemat koogitegemist avastasin, et mul ei ole kuskil äädikat. Ilmselt olen sellega toruummistusi ennetamas käinud. Jaa mina panin valgeveiniäädikat. Mitte midagi kohutavat ei juhtunud. Sõin koogid ära.
 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar