esmaspäev, 17. november 2014

Gluteenivabad vegan-piparkoogid ehk mida siin enam oodata!



Eelmisel aastal ei leidnud ma sellist head ja talletamistväärt gluteenivabade piparkookide retsepti - kõigil oli midagi viga. Aga sel aastal leidsin selle ja õnnestus kohe! Natuke lisasin ja võtsin ära ja saingi oma selleaastase piparkoogiretsepti! Ilmselt olen vahepeal lihtsalt nii palju arenenud, et kogu köögistoimuv on minu jaoks lapsemäng juba (või siis ma olen õppinud leppima gluteenivabaduse eripäradega)! Tänan siinkohal oma õde, kes märkis, et pani oma taignasse mandlijahu ja tõesti, see oli üks asendamatu lisand! Peab tunnistama, et minu tulemus ei ole kindlasti nii kergesti voolitav kui üks harilik nisujahutaigen, aga pidades silmas, et tegu on ikkagi gluteenivaba taignaga, on see ikkagi suurepärane! Tegime koos lastega ja saime hakkama! Kui koogid juba elusana pannile olid jõudnud, oli edasine üks suur piparkoogipidu!

Mida vaja:

- 2 1/4 tassi gluteenivaba jahu (panin pooleks riisijahu ja glv kaerajahu)
- 1/2 tassi mandlijahu
- 3 tl piparkoogimaitseainet
- 1 tl vaniljepulbrit
- 1 tl küpsetuspulbrit
- 1/2 tl (roosi)soola
- 1 tass kookossuhkrut või muud pruuni suhkrut
- 100g sulatatud taimset rasva (nt kookosrasva)
- 1/4 tassi kookospiima


Kuidas teeme:

1. Sega kokku kõik kuivad ained, siis kõik märjad ained ja siis sega need ka veel kõik kokku.

2. Vormi taignast kaks vorstikest ja mässi toidukilesse. Hoia mõni tund külmas ja kui pärast on taigen liiga kõva või mure, mudi seda märgade kätega - niiskus teeb ta jälle taignamaks!

3. Pane ahi sooja 180 kraadi juurde. Rulli taigent jahusel laual nagu ikka. Väga õhukeseks seda siiski rullida ei anna, nii et tunde järgi.

4. Pane koogid küpsetuspaberiga kaetud pannile ja siis kuskil 8-9 minutiks ahju. Väga palju kauem ei ole mõistlik, sest siis hakkab juba maitse kannatama.

Sellest kogusest peaks saama 3-4 pannitäit - oleneb, kui palju taigent voolimise käigus "ära kaob". Mina tegin koos lastega ja loomulik kadu oli kuskil pannitäie piparkookide jagu taigent.


Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar